Zrównoważony rozwój, wspieranie i ochrona środowiska naturalnego oraz zwiększanie świadomości ekologicznej konsumentów to strategia, która towarzyszy wielu producentom. Jak w Polsce zielony marketing odbierany jest przez konsumentów? Czytaj więcej »
Zrównoważony rozwój, wspieranie i ochrona środowiska naturalnego oraz zwiększanie świadomości ekologicznej konsumentów to strategia, która towarzyszy wielu producentom. Jak w Polsce zielony marketing odbierany jest przez konsumentów? Czytaj więcej »
Mimo utrzymującego się spadku liczby urodzeń, segment produktów dla dzieci ma się dobrze. Rodzice i opiekunowie podczas codziennych zakupów wkładają do koszyka napoje, wodę, mleczne desery czy przekąski dla swoich podopiecznych. To sprawia, że detaliści chętnie zaopatrują swoje sklepy w tego typu produkty. Na co rodzice najczęściej zwracają uwagę podczas wyboru smakołyków... Czytaj więcej »
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i o słuszności tej tezy przekonują nie tylko dietetycy, ale także Instytut Żywności i Żywienia. Nie ma się co dziwić, w końcu dobrze zbilansowane śniadanie zapewnia energię i pozytywny nastrój na cały dzień – co jednak należy wybrać, żeby cieszyć się takim efektem? Jaką odpowiedź na potrzebę komponowania zdrowych śniadań... Czytaj więcej »
Wina białe i musujące, mocne alkohole z kategorii premium czy trunki 0% – to tylko niektóre produkty, które są coraz częściej wybierane ze sklepowych półek. Rynek alkoholowy zmienia się, bo coraz bardziej świadomi konsumenci chcą poznawać nowe smaki i wybierać produkty, które powstały zgodnie z ich przekonaniami. Producenci wyszli im naprzeciw i przygotowali na ten sezon... Czytaj więcej »
Lody to zdecydowanie ulubiony, letni deser Polaków. Przekąska nie tylko zaspokaja chęć na „coś słodkiego”, ale też doskonale chłodzi. Istnieje mnóstwo wariantów lodów – na patyku, w rożku, batony, ciasta lodowe, w kubeczku, familijne i wiele innych. Dostępne są też wersje mleczne, sorbety i wodne – które z nich są ulubionym deserem Polaków? Czytaj więcej »
Cukierki, ciastka, batony, wafelki, chipsy, chrupki, krakersy czy precle? Małe, poręczne, do dzielenia się, dodające energii, zastępujące posiłek czy mające pozytywny wpływ na organizm – świat przekąsek oferuje wiele wariantów i możliwości. A konsumenci chętnie z nich korzystają. W końcu każdy pretekst jest dobry, aby przekąsić coś pysznego. Czytaj więcej »
Po roślinne zamienniki mięsa statystycznie częściej sięgają kobiety oraz młodsi konsumenci. To kategoria, którą często znajdziemy w koszykach ze zdrową żywnością, za to rzadko z używkami. Czytaj więcej »
Konsument, który w produktach nowej generacji odnalazł alternatywę dla papierosów, oczekuje od nich ciągłego doskonalenia. Rośnie także jego świadomość i wiedza o dostępnych alternatywach dla tradycyjnych wyrobów tytoniowych. Na rynku następują pewne zmiany jednak to nie musi oznaczać całkowitej rezygnacji z tego typu wyrobów. Czytaj więcej »
W sercach kibiców mistrzostwa w piłce nożnej zawsze są wyjątkowym wydarzeniem – niezależnie od tego czy mecze oglądane są z trybun stadionów czy z wygodnej kanapy we własnym domu. A dla producentów to dodatkowa okazja do zwiększenia sprzedaży oferowanych produktów. W tym roku taką okazją są Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej – UEFA EURO 2024. Czytaj więcej »
Rynek słodyczy jest niezwykle szeroki, a trendy stale ewoluują. Mimo wysokiej inflacji i stale rosnących cen Polacy nie przestali kupować produktów z tej kategorii. A w jakim kierunku rozwija się branża? Co czeka światowy i polski rynek? Czytaj więcej »
Kawa i herbata to te ciepłe napoje, które spożywamy codziennie, także o poranku. I chociaż pora dnia to istotny czynnik determinujący wybór konkretnego wariantu, to w naszym kraju klasyka wiedzie prym. Najczęściej zamawiamy kawę typu latte, a w domu najchętniej pijamy mieloną arabikę. Wśród herbat króluje czarna ekspresowa, ale Polki i Polacy są otwarci na eksperymenty i... Czytaj więcej »
W sklepowych zamrażarkach nieustannie pojawiają się nowe pozycje w kategorii lodów. Na patyku, w kubeczku, w waflu czy w opakowaniu familijnym? A może lody premium? Wśród szerokiej oferty z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Dodatkowo trendy sprzyjają pojawianiu się innowacyjnych propozycji i nieoczywistych kompozycji smakowych. Czytaj więcej »
Rynek alkoholowy nieustannie ewoluuje i boryka się z dynamicznymi zmianami w kontekście gospodarczym, ekonomicznym czy społecznym. Zmiany podatkowe, nowe trendy i inflacja mają ogromny wpływ na kształt branży czy wybory konsumenckie. A szczególne miejsce w całym segmencie zajmują kategorie alkoholi kolorowych – zarówno z procentami jak i bez. Czytaj więcej »
Kuchnia śródziemnomorska to nie tylko bogactwo smaków i różnorodne potrawy, to także prozdrowotne właściwości oraz styl życia. Czytaj więcej »
Polacy uwielbiają celebrować tradycje – a jedną z nich jest grillowanie! Amatorzy posiłków „pod chmurką” z utęsknieniem wyczekują momentu, gdy pogoda pozwoli na rozpoczęcie sezonu, a producenci zawczasu się na ten czas przygotowują poszerzając swoje portfolia o tematyczną ofertę. Czytaj więcej »
Wybierając produkty dla zwierząt domowych właściciele biorą pod uwagę wiele czynników. Zarówno pies, jak i kot potrzebują dopasowanych do swoich potrzeb produktów. A każdy sklep powinien mieć odpowiednią ofertę. Na co zwracają uwagę właściciele zwierząt domowych przy wyborze karmy? Czytaj więcej »
Trendy w handlu zmieniają się bardzo dynamicznie. Nowe pokolenia zawsze wprowadzają dużo zamieszania w branży „dyktując” producentom czego oczekują. Światowe instytuty prześcigają się w prognozowaniu trendów, by firmy mogły sprostać wymaganiom coraz bardziej świadomych swoich wyborów konsumentów. Czytaj więcej »
W strefie kasy jest zawsze bardzo słodko. Jakie znaczenie dla sprzedaży mają produkty umieszczone w tym miejscu? Jak zaplanować ekspozycję, by najlepiej prezentowała ofertę? Jakie są propozycje producentów? Słodycze, baterie, małe napoje i wiele więcej. W strefie kasy znajdziemy same skarby! Czytaj więcej »
Sezon lodowy zbliża się wielkimi krokami. Optymistyczne prognozy pogody zachęcają do działań w kategorii, a spragnieni cieplejszych dni konsumenci, z pewnością sięgną po lody, gdy tylko temperatura będzie sprzyjać takiemu menu. Sprawdzamy jak wygląda ten rynek. Czytaj więcej »
Przed nami wielkie otwarcie sezonu napojowego. Sklepowe półki co roku uginają pod ciężarem wód, soków, nektarów, napojów gazowanych i niegazowanych, napojów izotonicznych, funkcjonalnych i energetyzujących. Kategoria jest niezwykle szeroka i pojemna. Małe sklepy są od lat kluczowym kanałem sprzedaży, oczywiście ich znaczenie jest zróżnicowane względem poszczególnych... Czytaj więcej »
Przed nami jeden z lepszych dla branży sezonów – okres przedświąteczny. Wielkanoc sprzyja wzmożonej sprzedaży wielu kategorii FMCG w sklepach. Czas, w którym przypada jest ważnym momentem dla alkoholi. W tym okresie wzrosty odnotowują droższe warianty trunków mocnych, ale konsumenci równie chętnie sięgają po wino na świąteczny stół. Czytaj więcej »
Za wytrawną stroną wielkanocnych przygotowań stoją wszelkiego rodzaju produkty pozwalające przyrządzić tradycyjne potrawy. Żurek lub barszcz biały, jajka w przeróżnej postaci, domowy pasztet, pieczony schab, różnorodne sałatki i inne przystawki. Wielkanocny stół niemal ugina się od przepysznych dań. Czytaj więcej »
Na świątecznym stole nie może zabraknąć słodkiej części menu. Babki, mazurki i serniki to obowiązkowe pozycje, ale nie brakuje także innych ciast i deserów. Z kolei czekoladowe figurki cieszą zwłaszcza najmłodszych. A cała branża słodyczy odnotowuje piki sprzedaży nie tylko w tej kategorii. Czytaj więcej »
Święta Wielkiej Nocy są bardzo mocno zakorzenione w polskiej kulturze. Na liście zakupów znajduje się mnóstwo tradycyjnych produktów. Słodkości i produkty do pieczenia, wytrawna oferta z wędlinami, mięsami, dodatkami, przyprawami i sosami oraz bogata i różnorodna półka z alkoholami. Czytaj więcej »
Czy produkty pochodzenia roślinnego podbiją menu Polaków? Z pewnością wiele zmienia się w świadomości konsumentów, a na sklepowych półkach znajdziemy sporo zamienników i alternatyw zarówno dla wegetarian, wegan czy fleksitarian. Czytaj więcej »
Polacy od zawsze chętnie degustowali dania rodem z dalekich zakątków świata. A w ostatnich latach rośnie trend samodzielnego przygotowywania takich potraw. I to nie tylko tych europejskich, na przykład z krajów basenu morza Śródziemnego, ale często z odległych państw Afryki czy Azji. Czytaj więcej »
Gotowanie to nie zawsze i nie dla każdego czysta przyjemność. Czasami potrzebujemy czegoś gotowego bądź wyjątkowo łatwego i szybkiego w przygotowaniu. Na ratunek spieszą producenci oferując ciekawą i smaczną ofertę. Czytaj więcej »
Dieta ma ogromny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale też samopoczucie. Dobór odpowiednich produktów, właściwych porcji, dbanie o zawartość witamin i składników odżywczych odgrywają niebagatelną rolę. A wszystko zaczyna się od śniadania. Czytaj więcej »
Rynek słodyczy mimo wielu perturbacji wciąż jest na fali wzrostowej. Słodkie wybory Polaków bywają klasyczne, ale również innowacyjne. Prezentujemy przegląd sklepowych paragonów. Czytaj więcej »
Wielkanoc to wyjątkowa okazja do rodzinnych spotkań. Ale też niezwykle istotny okres dla handlu. Które kategorie zyskują na znaczeniu w tym okresie i jak zaplanować ofertę świąteczną w sklepie? Przygotowania do świąt czas zacząć! Czytaj więcej »
Rozmowa z Piotrem Romańczukiem, Członkiem Zarządu Grupy...
Wywiad z Aleksandrą Robaszkiewicz, Dyrektorką Corporate...
Cezary Wytych, Prezes Fusion Labs...
Rola neuromarketingu w budowaniu strategii sprzedaży...
Rozmowa z Andrzejem Kowalskim, Dyrektorem sprzedaży i...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
ALDI kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku...
Najwięcej konsumentów chce kupić podarunki dla 4-5 osób –...
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu...
Selgros ufunduje nagrody dla zwycięzców konkursu w postaci...
Marka HELIO została sponsorem głównym wyjątkowego...
Żabka odsłania kurtynę...
Otwarcie już 20 grudnia...
Pewni Dobrego...
Marka Diamant wprowadza udoskonalone rozwiązanie do...
Tymbark rozszerza swoją ofertę musów owocowych 100% o nowe...
To niezwykłe, kultowe połączenie smaku klasycznej kawy...
To pyszne połączenie klasycznego smaku kawy zbożowej Inka z...
Rusza kampania linii Duda High Protein z udziałem topowych...
Marka Lorenz z nową ramą komunikacyjną...
Z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia, DecoMorreno...
Marka HELIO jak co roku przed świętami Bożego Narodzenia...